Aktualitātes

Visas aktualitātes

“Latvijas balzams” peļņa augusi par 7%, sasniedzot 10 miljonus eiro

17

Baltijā vadošā alkoholisko dzērienu ražotāja AS “Latvijas balzams” peļņa pērnajā gadā sasniegusi 10,05 miljonus eiro, kas ir par 7% vairāk nekā 2018. gadā. Galvenie neto peļņas izmaiņu iemesli ir apgrozījuma un rentabilitātes uzlabošanās, aktīvs darbs fiksēto izmaksu samazināšanai un pozitīva ietekme no veiktajām investīcijām tehnoloģiskajos procesos. Tāpat būtisku ietekmi uz peļņu sniedza loģistikas pakalpojumu sniegšana citiem alkoholisko dzērienu nozares uzņēmumiem, pārsvarā saistībā ar tranzīta kravu apstrādi uz Krieviju un Ukrainu.

AS “Ļatvijas balzams” auditētais neto apgrozījums 2019. gadā sasniedza 78,6 miljonus eiro, kas ir par 4,6% vairāk nekā 2018. gadā, galvenokārt dēļ pasūtījumu un pārdošanas apjomu palielinājuma no galvenajiem klientiem un tirgiem, tai skaitā no Latvijas, kā arī no Bennet Distributors UAB.

2019. gadā uzņēmums turpināja veikt ieguldījumus ražošanas attīstībai, īpašu uzmanību pievēršot efektivitātes un pielāgošanas spējas paaugstināšanai, kā arī zemo izmaksu bāzes saglabāšanai. Kopumā 2019. gadā “Latvijas balzams” ieguldījis pamatlīdzekļu un nemateriālo ieguldījumu iegādē 3,1 miljonu eiro.

AS “Latvijas balzams” ir viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem valstī. Pārskata periodā Sabiedrība nodokļos valsts budžetā iemaksājusi 72,3 miljonus eiro, tajā skaitā akcīzes nodokli 57,1 miljona eiro apmērā.

Arī 2019. gadā ir ieviesti ražošanā vairāki jauni produkti un veikti iepakojuma atjaunināšanas projekti. Sekojot globālajām tirgus tendencēm, “Latvijas balzams” sāka ražot premium džinu rozā krāsā – “Cross Keys Gin® Upeņu”. Savukārt viens no Latvijas leģendārākajiem zīmoliem – “Rīgas Melnais Balzams®, nāca klajā ar atbildi arvien lielāku popularitāti gūstošajai globālajai kafijas tendencei. Pērnā gada vasaras sākumā zīmols laida klajā piekto senā dzēriena versiju – “Rīgas Melnais Balzams® Espresso”. Līdz ar atjaunotu iepakojuma dizainu un jaunu globālu kampaņu vairāk nekā 65 pasaules valstīs atpazīstamais zīmols “Moskovskaya® Vodka” radīja īpašu atbildi rozā džina tendencei – “Moskovskaya® Pink Vodka”. Dzirkstošā dzēriena “Cosmopolitan® Diva” līnija piedzīvoja dizaina atsvaidzināšanu, premializējot produktu, izmantojot jaunu pudeli, tās aizdari un dzēriena kopējo noformējumu. Tika uzsākta jauna produkta “Cosmopolitan Diva® Passion Fruit Fusion” ar vilinošs tropu aromātu un patīkami saldeni skābu garšu ražošana.

Plašāk ar auditēto finanšu ziņojumu par 2019. gadu iespējams lasīt šeit.