Latvijas alkohola nozares asociācija (LANA) uzsākusi sociālās atbildības kampaņu “Atceries emocijas, nevis bezfilmu!”, kuras mērķis ir sekmēt atbildīgu alkohola lietošanu jauniešu vidū.
Kampaņa norisināsies galvenokārt sociālajos medijos, un tās mērķis ir veicināt atbildīgu alkohola lietošanu jauniešu vidū, kā arī mainīt sabiedrības attieksmi pret pārmērīgu iedzeršanu un alkohola lietošanas kultūru kopumā. Kampaņas radošās idejas, satura un vizuālo materiālu autori ir studentu darbu konkursa uzvarētāji.
“Pēdējos gados alkoholisko dzērienu lietošanas kultūra Latvijā ir mainījusies uz pozitīvo pusi, tomēr pārmērīgas grādīgo dzērienu lietošanas gadījumi joprojām nav retums, diemžēl, arī jauniešu auditorijā. Tāpēc šoreiz aicinājām jauniešus pašus iesaistītes kampaņas idejas izstrādē, tādejādi, cenšoties rast piemērotāko formātu, kā sasniegt gados jaunus cilvēkus, likt tiem aizdomāties un vērst pastiprinātu sabiedrības uzmanību tam, kādas ir bezatbildīgas alkohola lietošanas sekas,” norāda LANA izpilddirektors Dāvis Vītols.
Latvijas Kulturas koledžas absolvents un kampaņas idejas autors Mārtiņš Locs skaidro, ka kampaņas pamatā ir stāsts par kontrastiem. Tās centrā ir izdomāts personāžs, kuru sauc Bezfilmētājs un kurš aktīvi apmeklē pasākumus un dalās ar sajūtām, kādas tās bija un kādas varēja būt, uzsverot, ka atbildīga rīcība šeit un tagad vairo pozitīvas emocijas pēc tam. Tādējādi plānots parādīt piemēru, kādas var būt sekas pārmērīgai alkohola lietošanai.
Jau ziņots, ka šogad martā LANA izsludināja studentu darbu konkursu par sociālo mediju kampaņas izstrādi. Konkursā tika aicināti piedalīties Latvijas augstskolu vai koledžu studenti neatkarīgi no studiju programmas, kuri sasnieguši 18 gadu vecumu. No gandrīz 20 saņemtajiem konkursa pieteikumiem uz finālu prezentēt savas idejas klātienē tika aicināti astoņi dalībnieki (dalībnieku komandas), no kuriem konkursa žūrija izvēlējās piecus balvu ieguvējus.
LANA izveidota 2013. gada septembrī, apvienojoties līdzšinējām ražotāju un tirgotāju apvienībām un tādējādi kļūstot, par lielāko šīs nozares pārstāvi Latvijā. Patlaban LANA apvienojušies vienpadsmit Latvijas lielākie nozares uzņēmumi, tostarp neiztrūkstoši arī “Latvijas balzams”.